17. aprill 2015

HITSA HARIDUSKONVERENTSI NUTT* tuleb peale“ 2. päev 

Toimumiskoht: Tallinna Tehnikaülikool, Ehitajate tee 5

 

9:00– 11:00 II PARALLEELSESSIOON

Töötoad:

Hindamine - kuidas ma tean, et ma tean? 

Töötoas vaadeldakse hindamist erinevate nurkade alt:

  • Hindamise tagasiside nipid; Piret Luik (videoTartu Ülikool)
  • Hindamismudelite keskkonnad; Varje Tipp (materjalidPärnumaa Kutsehariduskeskus)
  • Kujundav hindamine, hindamine hindamismudelite abil; Laine Aluoja (materjalidTüri Põhikool)
  • Simulatsioon hindamismeetodina; Vaiko ja Marek Link (materjalidSisekaitseakadeemia) 

 

Kuidas tehnoloogia klassiruumis mõjutab õppimist?                   

Töötoas jagavad kolm õpetajat koos praktiliste näidetega oma kogemust, kuidas tehnoloogia kasutamine on muutnud õppimist ja õpetamist klassiruumis ning  mõjutanud õpilaste õpitulemusi. Töötoas arutleme, kas tehnoloogia kasutamine aitab kaasa nn tulevikuoskuste arendmisel.

  • Ümberpööratud klassiruumi metoodika rakendamine; Annika Laar (materjalidTartu Hiie Kool)
  • LearningApps keskkonna ainetundides kasutamine; Anne Kaare (materjalidPärnu Vanalinna Põhikool)
  • Tehnoloogia kasutamine inglise keele õpetamisel; Ingrid Maadvere (materjalidGustav Adolfi Gümnaasium)

 

Phenomenon Based Learning - Students in the Focus (materjalid, video)

Taru Kekkonen, Aki Luostarinen (Otavan Opisto)

 

Standardiseerides 3D Printimist (materjalid)

Taavi Kikas (3DPrinterOS Co-Founder) ja Rene-Oscar Ariko (3DPrinterOS Business Development Manager)                                      

Mida teeksid Sina, kui saaksid oma kodus toota kõike, mida hing ihaldab? Kunagi ulmefilmide pärusmaale kuulunud 3D-printimine on nüüdseks käegakatsutav reaalsus: nii, nagu Microsoft lihtsustas kunagi arvutitega tegevust, paneb 3DprinterOS nüüd omavahel sünkroonis töötama arvutitega ka pilve- ja printerisüsteemid.
3D printimist rakendatakse kõikjal: ehitusest tööstuseni, biotehnoloogiast moe ja hariduseni. 3DPrinterOS on eemaldanud tülikad vaheetapid, muutes keerulise 3D printimise tehnika kasutaja jaoks imelihtsaks, nii et isegi lapsed oskavad seda kasutada.

 

"TeamViewer" töövahendi kasutamise võimalused (materjalid)

Riina Tralla (Luua Metsanduskool) ja Tarmo Teekivi (Tartu Kutsehariduskeskus)

Liitreaalsuse töötuba (materjalid)

Liisi Griffel (Tartu Erakool)

Liitreaalsuse töötoas saab tutvuda Aurasma rakendusega, mille abil kombineeritakse reaalne keskkond (pilt) virtuaalse keskkonnaga (video). Teeme ise valmis lühikese video ning liidame selle pildile, äratades sellega viimase ellu

11:00 – 11:30 Kohvipaus (TTÜ fuajee ja SOC-maja IV korrus)

11:30 – 13:30 III PARALLEELSESSIOON 

Töötoad:

Koolijuhtide töötuba

Meeri Sild (materjalidTallinna Lilleküla Gümnaasium), Liina Tamm (materjalidKonguta Kool), Riin Saadjärv (materjalidPuhja Gümnaasium), Ale Sprenk (materjalid, Krabi Kool), Ilona Must (materjalidPärnu Vabakool), Hannely Luik-Stogov (materjalidValga Põhikool)

Töötoas annab koolitaja Meeri Sild ülevaate koolitusprogrammi „Digiajastu haridusjuht“ koolitusest „Õppeprotsessi juhtimine digiajastul“ ning koolituse lõpetanud kuue meeskonna esindajad arutavad, kuidas mõjutas arendusprojekt nende asutust tervikuna.

 

Uudsed ja ratsionaalsed IT-lahendused kooli igapäevatöö vähendamiseks (materjalid)

Piiu Pilt ja Laas Toom (EENet), Lauri Võsandi (MTÜ Alvatal), Peeter Laanoja (Merivälja Kool)

Töötoa esimeses osas näitab EENet, kuidas töötab nende arendatud identiteedihaldussüsteem HarID erinevate operatsioonisüsteemidega (Windows, Linux). Simuleeritakse uute õpilaste vastuvõttu ning nendele asutuse ja kasutajaprofiili seose lisamist.
Töötoa teises osas tutvustatakse Tallinna koolide vabavarale ülemineku projekti taustal, kuidas keskhaldusvahendite ja keskse autentimisega IT-tugiisiku töömahtu vähendada. Alvatal ja Merivälja Kool näitavad, kuidas 15 minutiga masspaigaldada vabavaralise operatsioonisüsteemi Ubuntu tööjaamasid tarkvara Butterknife abil. Tutvustatakse süsteemi keskset haldamist ja autentimist ning lisaväärtust loovaid vabavaralisi lahendusi nagu ownCloud.

 

VOSK rakendamine koolis - mida silmas pidada? (materjalid)

Diana Veskimägi, Maris Vain ja Mare Hallop (Pärnu Vanalinna Põhikool)

Pärnu Vanalinna Põhikool on edukalt rakendanud oma koolis nutiseadmete kasutamist õppetöös. Kooli õpetajad ja haridustehnoloog jagavad kogemusi ning arutlevad teiega koos, mida tuleb arvestada, et nutiseadmete kasutamisest võidaksid kõik – nii õpilane, õpetaja kui ka koolijuht.

 

E-õpik, see polegi õpik?  (video)                       

E-õpikute töötoa eesmärk on koondada e-õpikutega tegelevad uurimisrühmad, kirjastused ja organisatsioonid. Töötoas otsitakse vastuseid järgmistele küsimustele: Missugune on tuleviku “e-õpik”? Milliseks muutub õpik, kui see paberi küljest lahti haagitakse ja üksnes elektroonsel kujul avaldatakse? Kas see on e-raamat, tarkvararakendus, kasutaja poolt kokku pandud digitaalsete õpiobjektide kogum või hoopis midagi muud? 

Töötoas jagavad oma nägemust ja visiooni e-õpikutest järgmised kutsutud külalised: Terje Väljataga, Ilja Smorgun, Mart Laanpere (materjalidTallinna Ülikooli haridustehnoloogia keskus), Kaido Reivelt (Tartu Ülikooli koolifüüsika keskus),  Kaarel Oja (materjalidKirjastus Maurus), Hendrik Väli (Kirjastus Avita)Karen Kärtmann (Tartu Erakool)Tõnis Kusmin (Silmaring MTÜ)

 

Äpi loomine töövahendiga "MIT App Inventor 2"  (materjalid)

Marika Anissimov (Viljandi Gümnaasium), Maris Maripu (Haljala Gümnaasium)

Töötuba on praktilise väljundiga, mille tulemusena valmib osalejale mobiilirakendus.                      

 

ECHO töötuba (materjalid)

Argo Ilves (Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus)

In this workshop we will look at the active learning experience from both a student and instructors perspective. Participants will have the chance to try tools that can be used to address learning before, during and after class as well as tools available to students to aid them with their studies and revision. The workshop will also demonstrate and discuss the capture capabilities of Echo360’s Active Learning Platform and the associated workflows for capture.     

13:30 – 14:30 Lõuna 

14:30 – 16:00 III PLENAARSESSIOON  

Moderaator: Peeter Normak (Tallinna Ülikool)

Ettekanded:

"Teaching and Learning with Blogs and Google Apps" (materjalid, video)

Peter Rafferty (Green Park Primary School)

 

"Tulevik algas eile: igaühe ellujäämisoskused infoühiskonnas" (materjalid, video)

Ain Aaviksoo (Sotsiaalministeerium)

16:00 KONVERENTSI „NUTT* tuleb peale“ LÕPETAMINE

 

HITSA Innovatsioonikeskus jätab endale õiguse teha kavas muudatusi.